Descent 2te - rostende Ketten

Diskussionen, Meinungen und Fragen zu Brettspielen

Moderatoren: HOlg, Moderatoren (Brettspiele - Allgemein)

Descent 2te - rostende Ketten

Beitragvon Jaston am 09.10.2017, 11:45

Rostende Ketten nun endlich auch draußen.
Da freu ich mich auch wie Schnitzel drauf, endlich ne volle Kampagne in den Nebellanden.
und danach ne fette Runde Runewars, hehehe :mrgreen:
Verspürt ein Jaston Kälte, dann ist es die kalte Klinge des Stahls. Verspürt er Durst, dann ist es der Durst nach Blut.
Jaston
Vielspieler
Vielspieler

Re: Descent 2te - rostende Ketten

Beitragvon Olórin am 10.10.2017, 11:13

Wahnsinn, was du wegspielst! Beneidenswert, so viel freie Zeit zu haben. :D :oops:

PS: Ich war schon froh, am vergangenen WE endlich mal wieder eine geschmeidige Partie Ringkrieg + Herren und Krieger von Mittelerde zusammen bekommen zu haben. :P Als nächstes freu ich mich schon darauf, wieder einen "Apex" Predator übernehmen zu können - man soll ja seine Hobbys pflegen, soll man nicht?! 8)
Olórin
Vielspieler
Vielspieler

Beitragvon Jaston am 11.10.2017, 09:59

Naja soviel freie Zeit hätte ich nicht, wenn meine Familie nicht überall mitziehen würde.
Arbeiten, dann gehts 4 mal in der Woche ins Gym - zum sportlen - mit Familie.
Und als Ausgleich von dem ganzen sportlichen Zeugs, lieben wir - also auch meine Familie zum Glück - Brettspiele.
Und klar hat nicht immer jeder Lust usw. - aber da wir verschiedene Spiele haben, krieg ich meist den ein oder anderen
dazu mit mir zu spielen. Bzw wohnt mein großer Bruder gleich um die Ecke, der auch so einmal im Monat zu nem Spielabend rüber kommt.
Und im Gym hab ich auch schon drei angesteckt - bisher zwar nur schleppend, aber so ein bis drei Mal im Monat wird am WE mit denen gezockt.
Meine Familie spielt mit mir halt immer an Trainingsfreien Tagen und meist am WE.
Und wenn nicht, dann male ich Figuren an - meist Samstag und Sonntags Früh, bis meine Kids aufstehen, dann schauen sie die Figuren an
und haben dann doch Bock aufs Spielen :mrgreen:
Verspürt ein Jaston Kälte, dann ist es die kalte Klinge des Stahls. Verspürt er Durst, dann ist es der Durst nach Blut.
Jaston
Vielspieler
Vielspieler

Beitragvon Olórin am 12.10.2017, 08:59

Das finde ich klasse, dass deine Familie überwiegend dein Hobby (deine Leidenschaft!) teilt. Macht ohne Zweifel vieles leichter. Es gibt ja auch eine Menge Leute, die mit Brettspielen eher weniger anzufangen wissen.. (..wollen). Ich spiele ja auch sehr gerne Brettspiele, doch bin ich dort mitunter ziemlich wählerisch geworden und lasse nur noch eine Handvoll ausgewählter Brettspiele in meinem Besitz zu, was im Wesentlichen zwei Gründe hat. Der offensichtlichste, wenn auch weniger gewichtige Grund ist der, dass es in der schier gewaltigen Anzahl an existierenden Brettspielen doch auch so manche gibt, die einfach weniger gut gefallen.

Der weitaus größere Grund ist jedoch, dass ich, als ich früher noch deutlich mehr Spiele besaß, mangels Zeit miterleben musste, wie viele Spiele teilweise ein Jahr oder mehr ungespielt im Schrank verstaubten, da man - so man Zeit fürs Spielen fand - anderen, mehr favorisierten Spielen den Vorzug gab. Zumal die Entscheidung, was gerade gespielt werden soll, ja offensichtlich nicht nur von einem selbst, sondern auch von den Mitspielern abhängt. Mein Herz blutete mitansehen zu müssen, wie von mir sehr gemochte Spiele nicht mehr auf den Tisch kamen. Und so traf ich eines Tages die Entscheidung, mich vom Besitz aller Spiele zu trennen, die (fast) nicht mehr, oder voraussichtlich (fast) nicht mehr, gespielt werden würden - auch in Bezug auf die Anschaffung künftiger Spiele.

Ich setze lieber meinen Fokus auf einige wenige, ausgesuchte Spiele, die mir am liebsten sind und auch mit einer gewissen Regelmäßigkeit gespielt werden, als schätzungsweise vier Dutzend Spiele im Schrank versauern zu lassen, die doch nie richtig gewürdigt werden können. Spart nebenbei auch Platz und Geld. Und von daher finde ich es bewunderungswürdig, wie ihr eure Spiele beim Spielen dem Anschein nach durchwechseln könnt, wie Unterwäsche. :) Ein für mich unerreichbarer Idealzustand.
Olórin
Vielspieler
Vielspieler

Beitragvon Jaston am 12.10.2017, 14:35

Verstehe ich nur zu gut und fühle ich teilweise nach.
Ringkrieg zum Beispiel kommt nur noch ein, höchstens 2 mal im Jahr auf dem Tisch :?
Obwohl es echt gut Laune macht.
Zum Glück sind die Geschmäcker meiner Familie total unterschiedlich.
Mein Kleiner liebt Spiele mit viel Figuren - also Runewars - AVP und Descent 2te.
Da hat er auch alle 2 Wochen ein bis fünf Kumpels die zu uns kommen und wir das dann spielen.
Mein Großer mag Spiele wo viel gewürfelt wird überhaupt nicht - Ringkrieg geht, weil man mit den Karten einiges abfangen kann.
Aber er mag momentan beosnders Earth Reborn, Kyklades und die Kartendeckspiele Legendary Encounter (Alien, Preds haben wir da)
wobei da meist der kleine auch mitspielt, weil er ein großer Alienfan ist. Und wenn wir zu dritt irgnedwo rumhocken, kommt auch die Mami und spielt begeistert mit.
Meine Frau mag am liebsten Spiele in Gesellschaft - also wenn Kumpels da sind, da ist es ihr dann egal, welches Spiel.
Wobei sie halt Horor und Grusel sehr mag (Descent - den Nekromant, usw.) oder Dark, darker, darkest, die TWD Spiele, usw.
Naja und dann haben wir halt noch die Spiele die selten auf den Tisch kommen wie Spartacus, Abenteuer in Mittelerde, usw.

Aber wenn es nach mir ginge, könnten wir noch mehr spielen :mrgreen:
Allerdings muss ich ja auch mal, die ganzen Figuren anmalen.

Zählt das jetzt als Infopost, oder war das noch mehr Salz in der Wunde? :twisted:
Jaston
Vielspieler
Vielspieler

Beitragvon Jaston am 05.11.2017, 22:50

Und, schon einer gespielt, angezockt oder durch?

Wir beginnen nun endlich mit der Einzelen Akt 2 Kampagne und haben heute das Einführungsabenteuer.
Buuuhhuuuuu, is schon sauschwer und diese fetten Kolosse, die sind ja mal sowas von übel!

Aber super ausgeglichen bisher. War ein total knapper Heldensieg.
Jaston
Vielspieler
Vielspieler

Buy Fake European Union passport, False European passport fo

Beitragvon Zadokio am 03.11.2018, 19:00

Have you been looking to buy passport, online, buy ielts certificate, buy driver’s license, I.D, Birth certificate, maybe to buy fake passport online for Australian or a Canadian document ? is it fake or real passport, SSN, driver’s license, I.D, Birth certificate, diploma or any other document ? Please “Search no further", Your curiosity has landed you to the right place whether you are based in America’s, Australia, Africa, Asia or Europe as long as you have a Valid P.O Box or House Address we shall make sure the problem is over. For more information, Contact Us for more guidance.

We guarantee you a New Identity (passport, SSN, driver’s license, I.D, Birth certificate, diploma) starting from a clean new Genuine Birth Certificate, IELTS CERTIFICATE, ID card, Drivers License, , Novelty Drivers License, Genuine Passports, Novelty Passport, Social security card with SSN, school diplomas, school degrees and Bank Statements all in an entirely NEW NAME issued and registered in the government database system so you can travel with no problem across security borders even when the authorities checked them you documents will be report legit with fresh number . We produce documents principally in two formats, that’s Genuine.

Apply for Visas & Passports

We produce Just Real Visa. This real Visa is legal and you shall legally use it to travel to the Country that it is issued from. And you will never have problem traveling with this Visa because it is genuine. For the Passport, we produce both Real and Fake Passports. The Real Passports will have all your information registered in the database system of the Country and if the Passport is Checked at the Airport, all your information will show up in the data checking machine so the Passport will legal. We also produce Fake Passports for some clients who wishes to use the Passport just for camouflage purpose and do not intend to use it legally. The passport Look just the same as the real one with the same quality and secret features. The only different is that this Fake passport will not have it’s information registered in the system. So if it is checked in any airport scan it will detect Fake. So we always advise our clients to let us produce them the REAL Passport so that they can legally use it.

Visit our renewed website: http://www.buyrealfakepassport.cc

e-mail: support@buyrealfakepassport.cc

Buy genuine Green card Training certificates,GCSE, A-levels,High School Diploma Certificates ,GMAT, MCAT, and LSAT examination Certificates and credit cards, school diplomas, school degrees all in an entirely new name issued and registered in the government’s data-base system

We have sofisticated means to issue registered real ID cards, buy real ID cards online verified id cards | passport registered | Canada Cards |buy real ID cards online. United States Cards | Student Cards | International Cards | Private Cards | Adoption Certificates | Baptism Certificates | Birth Certificates | Birth Certificates | Divorce Certificates | Marriage Certificates | Custom Certificates | High School Diplomas | G.E.D. Diplomas | Home School Diplomas | College Degrees | University Degrees | Trade Skill Certificates | Social Security | Validate SSN Number | Driver License | Spy Products | Voice Changers | Listening Devices | Invisible Ink | DMV Record Inquiry | Background Check | buy real ID cards onlineInvestigate Anyone | visa issues.buy real ID cards online.

Registered and unregistered passport of all countries.visas,biometric passport,degrees,drivers license,I.D cards.Training certificates M GCSE, A-levels, High School Diploma Certificates ,GMAT, MCAT, and LSAT Examination
Certificates , Novelty Birth, Marriage, and Birth Certificates , Novelty Passports and New Identity Packages , Replicated, False Degrees/Diplomas from most post-secondary institutions from around the world

We produce certificates for various language test world wide, including the :

English : IELTS, TOEFL, TOEIC, CaMLA, EFSET, ECCE, ECPE, MELAB, MTELP and ESOL
Korean : Test of Proficiency in Korean Korean Language Proficiency Test
Chinese : Hanyu Shuiping Kaoshi (HSK)
Dutch : CNaVT and NT2
French : DELF, DALF and TNF
German : Deutsches Sprachdiplom Stufe I and II , TestDaf and NTD
Italian : CELI, CILS and PLIDA
Polish : Certificate Examinations in Polish as a Foreign Language
Spanish : DELE and CELU
Portuguese : CELPE-Bras and CAPLE
Russian :TORFL
Japanese :JLPT and NNS

We issue visas that will be validated by the embassy or consualtates. It will entitle you to travel to any country and apply for admission. The immigration officials will validate them once presented at port of entry because of their eligibilities. We also affix stamps and visas on already existing passports/documents at an affordable price.
SSN(with card)

We issue social security numbers(with cards) that will permit your income to be tracked and used to identify you and you’d be able to open bank accounts and build new credit records with the SSNs we offer.
British National Insurance Number

Claim benefits, receive free health care and even ask for subsidized housing or open a bank account.
Database Hacking

We erase criminal records and insert new details of the client(s). These include finger prints and eye scans.

Get a green card, become a permanent resident and other residency issues. Whether seeking to apply for replacement or renewal, our guide can help. Our green cards grant you the authorization to live and work in the US on a permanent basis.
Visas

Bought off the shelf by illegal immigrants, counterfeited passport pages, with forged pages visas, bright maroon instead of deep brown colour, no flimsy pages, place for signature and photograph is at the back not the front(UK passport, validated by Seniorn Home Office civil servant).
Genuine passports

Certificates, Degrees, Diplomas

Training Certificates, GCSE, A-levels, High School Diplomas,Certificates,GMAT,MCAT and LSAT Examination Certificates,School Degrees all in an entirely new name issued and registered in the government’s database system.

USA Driving/Driver Licence(se) and Id Cards
UK driving license

Get a new driving/driver’s licence in less than and not more than a week the driving/driver’s licence will be ready, as soon as we email you copy of confirmations that the new driving/driver’s licence is being prepared. We use identical microprint both on our PVC as well as holograms because we outsource to a European company with an expensive offset printer. We spend a lot of time on development and r&d(research and development).Microprint printed layers done via offset printers and then there diecut and repackaged and stelth imported.We fill in variable bar-codes stateside and done offset and is tougher in customs if opened. UK driving licence is registered into the DVLA(Drivers Vehicle Licensing Agency) and US driver’s license is registered into the DMV(Department of Motor Vehicles).

Zadokio
Spiele-Fan

Zurück zu Diskussionen